foto1
Running text caption 5
Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Zawadzkiem

Dzien Wanny

Wanna to taka rzecz, która z reguły stoi w łazience. Przydaje się do wielu czynności, choć generalnie kojarzy się kąpielami i prysznicami. Sam przedmiot jest dość banalny i nikt nie poświęca wannie zbyt dużo uwagi. Tymczasem 7 października obchodzony jest Dzień Wanny, a więc wanna ma swoje święto. I co Wy na to? Dlatego w naszej szkole Samorząd Uczniowski docenił wannę i wprowadził ją w szkolne progi. Wanna w towarzystwie ręcznika, czepka i szlafroka stanęła na korytarzu i tym razem trochę utrudniała życie, bo trzeba było ją jakoś omijać lub po niej przechodzić – zero kąpieli, wody lub innych przyjemności. Sprawdziła się jednak, bo mimo trudności jakich przysporzyła, znalazły się osoby, które chętnie w niej posiedziały - czyli można z wanną tak bez wody pobyć. Okazała się więc towarzyska i zaskakująca. Dziękujemy Ci Wanno, że istniejesz – do zobaczenia wieczorem!

Samorząd Uczniowski

foto OpoleW dniu 6.października 2022r. pod opieką p. M. Kądziołki i p. M. Żurek-Czajkowskiej pojechaliśmy na całodniową wycieczkę integracyjną do Opola.

Wybraliśmy się tam pociągiem i zaraz po przyjeździe do stolicy naszego województwa wybraliśmy się na spacer nad Kanałem Młynówką, a później na Stare Miasto. Piękna, słoneczna pogoda dopingowała nas podczas wędrówki.

Po drodze zobaczyliśmy wiele atrakcji turystycznych, o których pierwszoklasiści przed wycieczką przygotowali ciekawe informacje. Widzieliśmy m.in. Most Groszowy, Wieżę Piastowską, amfiteatr i odwiedziliśmy kościół franciszkanów. Na rynku, obok ratusza spotkaliśmy dziennikarzy opolskiej telewizji, którzy chcieli się dowiedzieć, jakie mamy plany na przyszłość i z kilkorgiem z nas przeprowadzili wywiady. Następnie podziwialiśmy pastelowe kamienice na rynku, pomnik Kazimierza I Opolskiego i Aleję Gwiazd.  Potem poszliśmy odwiedzić  kościół Na Górce, a stamtąd udaliśmy się na  Wzgórze Uniwersyteckie, gdzie przywitaliśmy się ze Starszymi Panami, Agnieszką Osiecką i Wojciechem Młynarskim.

Po spacerze wybraliśmy się do kina na film „Awatar”, który wywołał w nas mnóstwo wrażeń i emocji, a po filmie, odwiedziliśmy jeszcze Mały Rynek i udaliśmy się w drogę na dworzec, by wrócić pociągiem do domu.

Pierwszą wspólną wycieczkę będziemy z pewnością długo wspominać, zwłaszcza, że nie tylko humory, ale i piękna aura nam dopisały.

7Bez drzew byłoby mniej tlenu, ptaków i innych drobnych zwierząt. Cieszą oko, dają cień. Polepszają samopoczucie, obniżają temperaturę w upalne dni. Wg badań, uczniowie szkół otoczonych drzewami osiągają lepsze wyniki w nauce niż ci, których szkoły mieszczą się przy dużych ulicach. Sadźmy więc drzewa!
Chłopcy z klasy 2TI zasadzili dzisiaj na terenie szkoły kilkanaście sosen, świerków i jarzębin, które za kilka lat zamienią się w piękne okazy drzew. Dziękujemy Nadleśnictwu Zawadzkie za sadzonki.

Spotkanie z klasyką polskiej literatury w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu było pierwszym, ale nie ostatnim z zaplanowanych na ten rok szkolny. "Ziemia obiecana" naszego noblisty, Władysława Stanisława Reymonta, w reż. Piotra Ratajczaka, to spektakl przyjęty do VIII Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej "Klasyka żywa". Świetna gra aktorska, wyjątkowa choreografia, ciekawe kostiumy, wartka akcja i historia, która przenosi nas do kapitalistycznej Łodzi końca XIX wieku, choć odnajdujemy w niej tak wiele współczesnych problemów...To właśnie na nie zwrócili uwagę uczniowie klas 3 TI, 3A i 4Ap, którzy wraz z wychowawcami spędzili miło środę w teatrze

herbaciany

Już jest, powrócił! Po latach pandemii i obostrzeń zapraszamy uczniów do naszego kącika. Tutaj można odpocząć, napić się gorącej kawy lub herbaty, trochę poplotkować. A dla głodnych znajdzie się też sycąca zupa lub kisiel. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem i uiszczanie opłat. Wszystkich chętnych zapraszamy !!!

Samorząd Uczniowski

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie w celu zapewnienia funkcjonalności, wygody i prowadzenia statystyk. To ustawienie można w każdej chwili zmienić, klikając opcję „Zmień ustawienia”. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, kliknij opcję „Tak, zgadzam się”. Dowiedz sie więcej na temat plików COOKIE np. jak je usuwać i co przechowują. Polityka prywatności - cookie.

Akceptuje pliki COOKIE pochodzące z tej strony